معرفی انواع سینک روشویی

معرفی انواع سینک روشویی

معرفی انواع سینک روشویی

سینک‌های روشویی از جمله وسایلی هستند که نقش قابل توجهی در زیبایی سرویس‌های بهداشتی دارند. به همین منظور امروزه طراحان با نوآوری در ساخت سینک‌ روشویی سعی در به وجود آوردن ظاهری مدرن و جذاب داشته‌اند. بنابراین اگر سری به فروشگاه‌‌های روشویی بزنید قطعا سردرگم خواهید شد. این سردرگمی طبیعی است زیرا روشویی‌های امروزی از حالت ساده و تک بعدی خارج شده‌اند و ظاهر جدیدی به خود گرفته‌‌اند‌. تنوع در مدل‌های روشویی به قدری افزایش یافته است که اگر از قبل با انواع سینک روشویی آشنایی نداشته باشید حتما سردرگم خواهید شد. به همین منظور ما در این مقاله شما را با انواع سینک روشویی آشنا خواهیم کرد

 

انواع سینک روشویی از لحاظ طراحی

 

۱. سینک روشویی دیواری

معمولا افراد با شنیدن نام روشویی، سینکی را تصور می‌کنند که در زیر آن کابینت یا پایه وجود داشته باشد. این سبک از روشویی تنها یکی از انواع سینک روشویی می‌باشد. سبک جدید سینک‌های روشویی به سینک‌های دیواری معروف هستند. این سینک‌ها مستقیما بر روی دیوار نصب می‌شوند و نیازی به پایه، میز یا کانتر برای زیرشان ندارند. سینک‌های دیواری ظاهری بسیار ساده و مدرن دارند و بیشتر برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر مزایای این سینک بزرگتر نشان دادن فضای حمام یا سرویس بهداشتی است اما باید توجه داشت که لوله‌کشی این سینک‌ها اندکی متفاوت است‌ و برای نصب آن نیاز به نیروی متخصص خواهید داشت.

سینک دیواری

۲‌. سینک روشویی کابینت‌دار

اگر برای نگهداری مواد شوینده با کمبود فضا مواجه هستید پیشنهاد می‌شود که در خرید این روشویی تردید نکنید‌. این مدل روشویی دارای کابینتی در قسمت زیرین می‌باشد که هم نقش نگهدارنده‌ی سینک را دارد و هم محلی برای قرارگیری وسایل به حساب می‌آید. این سینک‌ها علاوه بر کارایی بالا، ظاهر زیبا و جدیدی دارند.

سینک کابینت‌دار

۳. سینک ظرفشویی پایه‌دار

این سینک‌ها در واقع از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین نوع سینک‌ها هستند که همه‌ی مخاطبان حتما برای یکبار هم که شده این نوع سینک‌‌ را دیده‌اند. برای نگهداری این سینک‌ها از پایه‌ای استفاده شده است که در محل‌هایی که امکان لوله کشی توکار وجود ندارد، لوله‌ها  از داخل این پایه عبور می‌کنند. امروزه کمتر کسی استفاده از این سینک‌ها با ظاهری قدیمی را ترجیح می‌دهد اما در گذشته این سینک‌ها بسیار پرطرفدار بوده‌اند. به همین دلیل طراحان با به کارگیری خلاقیت و ایده‌های نوین این روشویی‌ها را با ظاهری جدید دوباره وارد بازار کرده‌اند.

یکی از مزایای روشویی پایه‌دار این است که این روشویی در سایزهای مختلفی ارائه شده است به طوری که اگر شما کمترین فضای ممکن برای نصب روشویی را داشته باشید، می‌توانید از میان روشویی‌های پایه‌دار سایز مورد نیاز خود را پیدا کنید.

با گذشت زمان روشویی‌های پایه‌دار ظاهر جدیدی به خود گرفته‌اند به عنوان مثال می‌توان به روشویی پایه‌دار سنگی اشاره کرد که از سنگ طبیعی ساخته می‌شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد. روشویی‌های سنگی بسیار با دوام هستند در واقع پس از گذشت چند سال هم ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کنند و هم در برابر خط و خش یا شکستگی مقاوم هستند.

 

۴. روشویی لبه‌دار

این روشویی‌ها دارای لبه‌ای برجسته می‌باشند که چزئی از سینک‌های روکار به حساب می‌آیند. این سینک ‌ها روی سطح کابینت قرار می‌گیرند و لبه‌ی آن‌ها بنا به سلیقه شما می‌تواند نازک یا ضخیم باشد‌. نصب و راه‌ اندازی این روشویی‌ها بسیار سریع و آسان بوده و همچنین ظاهر بی‌نظیر آن‌ها تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی می‌گذارد.

 

۵. سینک‌های بدون لبه

سینک‌های بدون لبه به سینک‌هایی می‌گویند که توکار هستند و کاملا داخل کابینت قرار می‌گیرند. سطح این سینک‌ها هم سطح با کابینت می‌باشد و لبه‌ای در کار دیده نمی‌شود. این یکنواختی و هم سطح بودن سینک ظاهری زیبا و مدرن را به ارمغان آورده و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. دیگر مزیت‌ این سینک نسبت به سینک‌های روکار این است که تمیز کردن این سینک‌ها بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از سینک‌های دیگر انجام می‌شود.

سینک توکار

  1. روشویی کاسه‌ای

از دیگر انواع سینک روشویی می‌توان به روشویی کاسه‌ای اشاره کرد. این نوع روشویی همانطور که از اسمش هم پیداست، به شکل کاسه‌ای است که روی پیشخوان قرار می‌گیرد. در حال حاضر این مدل جدیدترین مدل روشویی به حساب می‌آید. خلاقیت به کار رفته در طراحی این سینک‌ها سبب شده که حمام یا سرویس بهداشتی ظاهر مدرنی به خود بگیرد.

کاسه‌ی این سینک‌ها در جنس‌های مختلفی نظیر گرانیتی، سنگی، شیشه‌ای، سنگ مرمر و… در بازار وجود دارد که پرطرفدارترین نوع آن جنس سنگی می‌باشد. روشویی‌های سنگی به خصوص سنگ مرمر ظاهر بسیار لوکسی دارند و فضای متفاوتی را به وجود می‌آورند.

نکات مهم در خرید انواع سینک روشویی

همانطور که گفته شد سینک‌های روشویی انواع گوناگونی بنابراین حتما قبل از خرید نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید تا دچار سردرگمی نشوید.

اگر قصد خرید روشویی کابینتی را دارید حتما درباره جنس آن مطالعه کنید. روشویی کابینتی معمولا از جنس پی وی سی است که ضد آب و رطوبت می‌باشد.

اگر قصد تهیه روشویی از جنس سنگ را دارید مطمئن شوید که سنگ انتخابی با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ است همچنین به یاد داشته باشید که سنگ مورد نظر باید فاقد درز باشد.

اگر از طرفداران سبک مینیمال هستید می‌توانید از روشویی‌های مستطیل یا مربع استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود