مهمترین مشکلات عمده شیرآلات ساختمانی

مهمترین مشکلات عمده شیرآلات ساختمانی

نمونه شیرآلات ساختمانی و مشکلاتی که در استفاده از آنها دچار می‌شوند

چیزی که مشهود می‌باشد این است که شیرآلات وظیفه آبرسانی را بر عهده دارند و یکی از اقلام مهمی که به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به حساب می آیند که به خاطر همین پرمصرف بودن، گاهی ممکن است که خراب شوند و یا نیاز به تعمیر داشته باشند از جمله مشکلات عمده شیرآلات ساختمانی می‌توان به نشتی آنها، ایجاد سر و صدا و صداهای اضافه در آنها و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

شیرآلات اهرمی

از شیرهای مصرفی، مشکلاتی خاصی را در آنها معمولاً به وجود می آید که در اینجا به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

قبل از پرداختن به مشکلات شیرآلات ساختمانی باید بدانیم که این محصولات دارای سه نمونه می باشند :

  • شیرآلات اهرمی،
  • شیرآلات پیچی
  • شیرآلات چشمی

هر کدام از شیرآلات ساختمانی، بعد از مدتی که مورد استفاده مداوم قرار بگیرند، دچار مشکلات خاصی می شوند که در اینجا به مشکلات عمده آنها می‌پردازیم”:

  • شیرآلات پیچی

شیرآلات پیچی از سری شیرآلات ساختمانی قدیمی هستند که آب سرد و گرم آنها از همدیگر جدا می باشد از جمله مشکلات که برای آنها پیش می‌آید این است که دچار هرز شدن و چکه کردن آب می شوند که این مشکلات، به دلیل باز و بسته شدن زیادی شیر ها، به وجود می‌اید به این ترتیب که واشر و یا مغزی آنها دچار مشکلاتی می شود که در صورت تعویض مشکلات آنها، حل می‌شود.

شیرآلات ساختمانی

  • شیرآلات اهرمی

این سری از شیرآلات، امروزه مصرف بسیار زیادی دارند و در حقیقت تمامی خانواده‌ها معمولا سعی دارند که از این نوع شیرآلات استفاده می‌کنند. این نوع شیرآلات، با تغییر جهت، باعث سرد و گرم شدن آب می‌شوند و معمولاً خرابی آنها به خاطر مغزی شیر و کارتریج موجود در آن می‌باشد که باز با تعویض کارتریج ،مشکل رفع خواهد شد.

  • شیرآلات چشمی

شیرآلات چشمی معمولاً به دلیل اینکه با جریان برق و الکتریکی کار می‌کنند و با حرکت دست، باز و بسته می شوند، خرابی آنها معمولاً معمولاً به خاطر سنسور مادون قرمزی است که در درون آن تعبیه شده است و باعث باز و بسته شدن آب می شود که در صورت خراب شدن آن،  باید افراد متخصص اقدام به تعمیر آن بکند.

به این ترتیب می‌توان فهمید که هر کدام از شیرآلات مشکلات خاص خود را دارند و بنابراین شیرآلات اهرمی با کیفیت بسیار خوبی دارند و از جمله مشکلاتی که در این حالت به وجود می آید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تنظیم کنترل دمای آب که معمولا در صورتیکه کارتریج شیرآلات خراب شود در سرد و گرم شدن آب اختلال به وجود می آید.
  • چکه کردن شیر ها و نشت آب که این مورد به دلیل پوسیدگی واشر شیر می‌باشد
  • باز و بسته شدن خودکار دست شیر که این حالت معمولا در صورتی که شل شوند به صورت خودکار بسته می شوند یا باز می شوند که باز با استفاده از روان کننده سیلیکونی روی کارتریج کراس با سیم کارت شده است که باشد که در صورت پاک کردن روغن اضافه بر روی شیر می‌تواند از این مشکلات را رفع کنیم.
  • صدا دادن شیر آب
  • زنگ زدگی
  • رسوب گیری و مواردی مثل سفت شدن دستی شیر از دیگر مشکلات شیرآلات اهرمی می باشد.

مشکلات عمده شیرآلات ساختمانی و روش‌های رفع آن‌ها

مشکلات عمده شیرآلات ساختمانی که در اکثر خانواده‌ها و ساختمانها با آن روبرو هستند، معمولا مشکلات ساده ای است که با چند دقیقه زمان حل می‌شوند ولی اگر در هنگام رویت، آنها را حل نکنیم ممکن است به مرور زمان هزینه زیادی به همراه داشته باشند:

چکه کردن:

یکی از مشکلات عمده شیرآلات ساختمانی چکه کردن آب است. آب ورودی منازل معمولا فشار زیادی دارد که باعث می‌شود به شیرها، فشار وارد شود و باعث چکه کردن شود بنابراین بهتر است که برای جلوگیری از این که، واشر به قسمت نشیمنگاه شیرآلات کاملا بسته شود چرا که درصورتی آب از شیر چکه کند به این معنی است که واشیر به درستی عمل نمی‌کند.

  • فشار کم آب

فشار کم آب یکی دیگر از مشکلات عمده شیرآلات ساختمانی است که گاهی از مواقع، جمع شدن رسوب در شیر منجر به مسدود شدن خروجی آب و نهایتا فشار کم  و یا نامنظم آب می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات بهتر است که از شیرآلات ضد رسوب استفاده شود و یا تا جای امکان، اقدام به شستشوی قطعات مختلف شیر آب با مواد مناسب شود.

  • ایجاد سر و صدا توسط شیرآلات

در بعضی مواقع شیرآلات در حین باز و بسته شدن، سر و صداهایی ایجاد می‌کنند؛ این صداها ممکن است هم از اندازه نادرست واشر باشد و هم ممکن است که به خاطر رسوب گرفتگی شیرآلات باشد. در این حالت افراد می‌توانند  با تنظیم کارتریج و واشر و یا رسوب زدایی از شیرآلات، آن را تنظیم کنند.

در بعضی مواقع نیز شیرآلات دچار زنگ زدگی می شوند و سطح بیرونی آنها، تغییر می کند یا اینکه قطعات داخلی این شیرآلات به دلیل اینکه در معرض آب قرار می گیرند، دچار زنگ زدگی و نهایتاً مشکلاتی مثل کاهش فشار آب، رسوب و تغییر رنگ و بوی آب می شود که در این صورت باید حتما تعویض شوند.

مهمترین فاکتور خرید شیرآلات ساختمانی

امروز افراد برای خرید شیرآلات ساختمانی معمولا به طرح ها و زیبایی ظاهری آنها توجه دارند و این مورد تنها فاکتور برای خرید این محصولات نیست و در حقیقت باید این محصولات را از لحاظ کیفیت و کارایی نیز مد نظر قرار دهیم.

دیاکو تولید کننده شیرآلات ساختمانی می باشد که شیرآلات زیادی را در طرح‌ و مدلهای جذاب تولید می کند که از لحاظ زیبایی در رده اول قرار می گیرند با این وجود، شرکت دیاکو، برای این که کیفیت کار خود را بالاتر ببرد، سعی بر آن داشته است که از بهترین مواد اولیه در طراحی و تولید این محصولات به کار بگیرد و کیفیت و کارایی بالا را ملاک تولید خود قرار دهد.

امروزه به دلیل تنوع زیاد در تولید شیرآلات ساختمانی و همچنین واردات انواع شیرآلات خارجی، نمی‌توان به طور قطع به یقین گفت که کدام مدل یا کدام جنس از شیرآلات، از همه بهتر و مناسب تر می باشد بنابراین در هنگام خرید باید برندی را مدنظر قرار دهیم که مواردی از جمله خدمات پس از فروش و میزان کیفیت بالایی داشته باشند و به نوعی امتحان خود را پس داده باشند. شیرآلات دیاکو در تولید محصولات خود سعی بر آن داشته است که محصولاتی را تهیه کند که تا حتی الامکان مشکلات عمده شیرآلات ساختمانی در آنها کمتر باشد.

جهت آشنایی بیشتر از طریق وب سایت دیاکو یا این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود