5 معیار جهت انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی

قبل از خرید شیرآلات سرویس بهداشتی، این نکات را بخوان

انتخاب شیرآلات ساختمانی از جمله شیرآلات سرویس بهداشتی اهمیت بسیاری در صنعت ساختمان سازی دارند. امروزه شیرآلات یکی از الزامات زندگی بشر می باشد که با گذشت زمان سعی شده است ساختاری بسیار زیبا و کاربردی در آنها به کار گرفته شود. شیرآلات دارای انواع مختلف برای استفاده در مکان های مختلف مانند سرویس  بهداشتی، حمام و دستشویی، یا آشپزخانه طراحی شده اند. در واقع در این زمانه دیگر شیرآلات به شکل و طرح ساده گذشته نمی باشند بلکه در طرح ها، رنگ ها، اندازه ها و جنس های مختلف تولید می شوند. بنابراین اکثر کاربران به هنگام انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی دچار سردرگمی میشوند. ما با گردآوری این متن تلاش خود را در جهت راهنمایی شما عزیزان به کار گرفته ایم تا شیرآلات مناسب منزل خود را تهیه کنید.

ابتدایی ترین نکته ای که در انتخاب شیرآلات باید به آن توجه داشت، این موضوع است که کاربرد شیرآلات را مشخص کنیم. پس از آن به سراغ شیرآلاتی بروید که قابل تعمیر باشند زیرا هزینه شیرآلات زیاد است بنابراین تا حد امکان ما سعی در صرفه جویی خواهیم داشت. به عبارت دیگر سراغ برند هایی بروید که بتوانید از خدمات پس از فروش آنها بهره مند شوید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب شیرآلات با کیفیت از لحاظ روکش، لعاب و جنس آنها به امکان تعویض و تهیه قطعات یدکی در آنها توجه لازم را داشته باشید. پس از هر گونه اقدامی بهتر است اقدام به کسب اطلاعات لازم در مورد شرکت تولید کننده و یا وارد کننده شیرآلات مدنظر خود کنید. ما در این قسمت به نکات کلی در مورد انتخاب شیرآلات ساختمانی اشاره کرده ایم و قصد داریم در ادامه به معیار های انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی بپردازیم. ادامه این متن نکات بسیار کامل و جامعی را راجب تهیه شیرآلات سرویس بهداشتی در اختیار شما خواهد گذاشت.

شیرآلات سرویس بهداشتی

 

 

5 نکته مهم در انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی

شیرآلات سرویس بهداشتی به طور کلی از دو بخش پوشش خارجی و پوسته داخلی (پایه اصلی شیر)  تشکیل شده اند. برای تهیه بهترین شیرآلات سرویس بهداشتی باید به این دو قسمت توجه لازم را داشته باشیم. پوشش خارجی این شیرالات اکثرا از فلزاتی مانند برنج، برنز، مس یا استیل تولید می شوند. به طور معمول نوع آبکاری استیل به کاررفته در آنها موجب جذب بیشتر افراد می شود. بنابراین تولید این نوع بیشتر از سایر موارد است. ولی اگر بخواهیم به بهترین نوع آبکاری اشاره کنیم، آبکاری PVD از جمله بهترین نوع آبکاری های این نوع شیرالات است. زیرا در این روش یک شیر با کیفیت در مقابل ساییدگی، خوردگی، زنگ‌زدگی با طول عمر زیاد داریم. بخش داخلی این شیرآلات از آلیاژ برنج یا سرب خشک تهیه می شود. ولی با توجه به این نکته که سرب موجب ایجاد آلودگی است، تولیدکنندگان سراغ آلیاژ برنج رفته اند.

اگر قصد تهیه شیرآلات سرویسهای بهداشتی را برای دستشویی یا حمام خود دارید، نکات زیر در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود.

  • طراحی و فرم شیرآلات بهداشتی
  • جنس بدنه‌ی شیرآلات سرویس بهداشتی
  • استفاده از پرلاتورهای مناسب
  • رنگ مناسب شیرآلات سرویس بهداشتی
  • توجه به فاصله‌ی علم شیر تا روشویی

در ادامه به توضیح هر یک از موارد فوق الذکر خواهیم پرداخت.

شیرآلات سرویس بهداشتی

 

 

 

طراحی و فرم شیرآلات بهداشتی

بدون تردید ظاهر و نوع طراحی شیرآلات بهداشتی همچون سایر لوازم ساختمانی در نحوه قضاوت افراد تاثیر بسزایی دارد. تجربه ثابت کرده است که حتی به کاربردن بهترین و با کیفیت ترین متریال در ساختار شیرآلاتی که دارای ظاهر و طرح نه چندان زیبا هستند، مورد توجه افراد قرار نمی گیرد و فروش خوبی ندارند. شما هم بدون شک برای سرویس بهداشتی خود به سراغ شیرآلاتی خواهید رفت که بسیار زیبا بوده و برای دکوراسیون سرویس بهداشتی منزلتان از لحاظ رنگ و شکل مناسب می باشند. طرح های بسیار مختلفی از شیرآلات سرویس های بهداشتی از جمله کلاسیک، مدرن، صنعتی و ساده وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

همانطور که اشاره شد شیرآلات از لحاظ شکل نیز دارای انواع گوناگونی اند. انواع شیرآلات سرویس بهداشتی مدرن به صورت زیر هستند:

–         شیرآلات اهرمی

–         شیرآلات دو دستگیره ای

–         شیرآلات ایستاده و دیواری

–         شیرآلات هوشمند

–         شیرآلات دیجیتالی

–         شیرآلات پدالی

شیرآلات سرویس بهداشتی

 

 

 

جنس بدنه‌ی شیرآلات سرویس بهداشتی

یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در انتخاب و تهیه بهترین شیرآلات دستشویی و حمام، جنس شیرآلات است. توصیه ما به شما در اولین حله اقدام به خرید شیرآلات بهداشتی اطمینان از جنس آنها است. زیرا به هنگام انتخاب شیرآلاتی که از متریال بی کیفیت در ساختار آنها استفاده شده است، علاوه بر ضعف در ساختار بدنه با از دست رفتن رنگ اولیه شیرآلات نیز مواجه خواهید شد. همان طور که در قسمت های قبلی گفته شد، بدنه کلیه شیرآلات از جنس برنج یا استیل می باشد. بدنه شیرآلات سرویس های بهداشتی نیز به طور معمول از این دو متریال ساخته می شود. ولی از این دو متریال استیل نسبت به برنج از کیفیت بالاتری برخوردار است زیرا ضد زنگ بوده و در مقابل رطوبت و آب به راحتی خورده و از بین نمی رود. بنابراین اگر قصد تهیه شیرالات برای سرویس بهداشتی ساختمان خود هستید، تهیه شیرآلات تمام استیل به نفع شما است.

استفاده از پرلاتورهای مناسب

پرلاتور به وسیله ای گفته می شود که جهت صرفه جویی در مصرف آب به شیر روشویی نصب می شود. بدون تردید صرفه جویی در مصرف آب برای هر شخصی در ایران توصیه می شود زیرا کشور ما با کم آبی سروکار دارد. اگر شما نیز علاقمند در صرفه جویی در مصرف آب هستید، سراغ شیرآلاتی بروید که امکان نصب پرلاتور بر روی آنها وجود داشته باشد.

رنگ مناسب شیرآلات سرویس بهداشتی

امروزه شیرآلات سرویس بهداشتی دارای انواع رنگ ها است که شما می توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون سرویس بهداشتی منزلتان انتخاب کنید. همچنین در هنگام رنگ کاری آنها روش های گوناگونی به کار برده می شود که هر یک دارای ویژگی متفاوت و ویژگی متفاوت اند. به عنوان مثال برخی از شیرآلات به گونه ای آبکاری شده اند که از خاصیت ضد لکه برخوردارند. روش های آبکاری معمول در عصر حاضر آبکاری کروم، آبکاری PVD، آبکاری الکترولاک، آبکاری نیکل، آبکاری با روکش برنج و برنز می باشد.

شیرآلات سرویس بهداشتی

 

 

 

توجه به فاصله‌ی علم شیر تا روشویی

از دیگر موضوعاتی که در خرید شیرآلات سرویس بهداشتی مخصوصا شیر روشویی باید به آن توجه لازم را داشت، ارتفاع علم شیر است. فاصله علم شیر با روشویی باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی دست ها را زیر آن شست. در صورتی که ارتفاع علم شیر مناسب با روشویی نباشد، ما را با مشکلاتی اعم از پاشیده شدن آب به اطراف با تماس دست با روشویی روبرو خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود