نکات مهم در طراحی شیرآلات

نکات مهم در طراحی شیرآلات

نکات مهم در طراحی شیرآلات

امروزه با افزایش تولیدکنندگان در زمینه تولید شیرآلات بهداشتی، بازار رقابت بسیار داغ است. به همین دلیل طراحان برای جذب مشتریان سعی در بکارگیری روش‌های خلاقانه و ایده‌های نوین در طراحی شیرآلات دارند.‌ علاوه‌ بر این طراحی جدید و مدرن شیرآلات مورد توجه مصرف‌کنندگان واقع شده است و افراد در نگاه اول همواره جذب شیرآلاتی می‌شوند که ظاهری جدید و دلنشین و رنگی شفاف داشته باشند‌. با توجه به اهمیت بالای طراحی در جذب مشتری، ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در طراحی شیرآلات و همچنین خلاقیت طراحان در تولید شیرآلات می‌پردازیم.

 

 در طراحی شیرآلات به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱. طراحی مدرن در عین مصرف بهینه آب

کم مصرف بودن شیرها و مصرف بهینه‌ی آب جز معیارهای اصلی خریداران می‌باشد بنابراین از طراحان توقع می‌رود که در عین توجه به زیبایی شیرآلات به این موضوع نیز توجه داشته باشند. همانطور که می‌دانید مشکل کم آبی یکی از مشکلات اصلی در کشور ما می‌باشد و اکثر شهرهای ایران دچار این مشکل هستند‌. شیرآلات نقش بسیار مهمی در پر حجم دیده شدن آب و در نهایت صرفه‌جویی آن دارند.

به عنوان مثال یکی از عواملی که روی مصرف بهینه آب تاثیر می‌گذارد، استفاده از پرلاتور است.‌ پرلاتور قطعه‌ای است که در داخل شیرآلات استفاده می‌شود. این قطعه با ترکیب هوا با آب، سبب پر حجم به نظر آمدن آب می‌شود و می‌تواند تا 90 درصد سبب صرفه‌جویی در مصرف آب شود.

 

  1. ارتفاع شیرآلات

همانطور که می‌دانید شیرآلاتی که برای روشویی و ظرفشویی استفاده می‌شوند ارتفاع متفاوتی دارند. در واقع کم شدن ارتفاع شیر ظرفشویی می‌تواند استفاده از آن را مشکل کند و این موضوع عیب بسیار بزرگی به حساب می‌آید. همچنین به دلیل کم بودن ارتفاع سینک روشویی، اگر شیر روشویی ارتفاع زیادی داشته باشد می‌تواند سبب پاشیده شدن آب شود. با توجه به مطالب فوق توجه به ارتفاع علم شیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در طراحان بایستی شیرآلاتی را طراحی کنند که علاوه بر ظاهری مدرن و شیک، استانداردهای لازم را هم داشته باشد.

همچنین علاوه بر توجه به ارتفاع علم شیرآلات، موردی همچون نوع علم نیز بسیار حائز اهمیت است. علم بعضی شیرآلات آشپزخانه دارای قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای هستند که این عامل سبب می‌شود آب مصرفی به همه‌ی قسمت‌های سینک برسد. بدیهی است که با وجود این قابلیت نظافت سینک و ظروف بزرگ آسان‌تر می‌شود.

  1. تناسب میان رنگ و سبک طراحی شیرآلات

اگر سری به فروشگاه‌های عرضه شیرآلات زده باشید می‌بینید که شیرآلات بهداشتی از لحاظ طراحی معمولا در دو نوع مدرن و سنتی وجود دارند که انتخاب هر یک از آن‌ها به سلیقه‌ی مشتری بستگی دارد. علاوه بر این تنوع در آبکاری شیرآلات سبب به وجود آمدن رنگ‌های متنوع و خاص در شیرآلات شده است. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به رنگ مسی، کروم، طلایی، قهوه‌ای مشکی، سفید و… اشاره کرد. یکی از نکات مهم در طراحی شیرآلات، نحوه‌ی ترکیب رنگ شیرآلات با سبک طراحی آن می‌باشد. به عنوان مثال می‌توان گفت که شیرآلاتی که سبکی سنتی دارند، معمولا با داشتن رنگ‌هایی نظیر مسی، سبک خود را حفظ کرده و زیباتر به نظر می‌رسند.

 

بررسی انواع شیرآلات از لحاظ سبک‌ طراحی

  1. سبک مدرن

جالب است بدانید که این شیرآلات به محض ورود به بازار طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده‌اند. شیرآلات مدرن به نوعی طراحی شده‌اند که شکل لوله‌ای ندارند و سطح آن‌ها صاف و زاویه‌دار است. این تحول در طراحی شیرآلات و تغییر ظاهر منحنی و گرد به ظاهری زاویه‌دار، سبب جذابیت این شیرآلات شده است.

  1. سبک مینیمالیسم

اگر با سبک مینیمالیسم در طراحی پوشاک یا لوازم منزل آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این سبک سادگی خاصی دارد. با ورود این سبک به عرصه تولید شیرآلات، شیرآلات بهداشتی ظاهری ساده و در عین حال جذابی به خود گرفته‌اند. این سبک از طراحی به دلیل سادگی که دارد، به راحتی با محیط اطراف و همچنین وسایل خانه و آشپزخانه هماهنگ شده و تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی منزل می‌گذارد. شیرآلات مینیمالیسم با متریال‌های گوناگون و همچنین در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

 

  1. ترکیب سبک مدرن و سنتی

این سبک جدید و خلاقانه در پاسخ به نیاز افرادی طراحی شده است که به دنبال داشتن آشپزخانه و سرویس بهداشتی مدرن هستند اما به علاقه خاصی به سبک سنتی دارند. طراحان با ترکیب این دو طرح پر طرفدار، سبکی را به وجود آورده‌اند که جدید و خلاقانه می‌باشد.

بررسی انواع شیرآلات از لحاظ شکل ظاهری

 

شیرآلات فنری

برخی از شیرآلات استیل و ضد زنگ مجهز به فنری می‌باشند که کار کردن با آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. در واقع طراحان در طراحی این شیرآلات علاوه ‌بر توجه به جنبه‌های ظاهری و زیبایی شیرآلات، به جنبه‌ی عملکردی آن هم توجه کرده‌اند. شیرآلات فنردار معمولا برای ظرفشویی استفاده می‌شود و سبب آسان‌تر شسته شدن ظروف و همچنین سینک می‌شود.

شیرآلات آشپزخانه با قوس زیاد

یکی از مواردی که در هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه باید به آن توجه کنیم ابعاد و عمق سینک است. اگر از سینک‌هایی عمیق و یا دو لنگه استفاده می‌کنید، خرید شیرآلاتی با قوس زیاد سبب آسان‌تر شدن شستن ظروف می‌شود.

 

شیرآلات آشپزخانه با قوس کم

طراحان در طراحی شیرآلات بهداشتی به کسانی که از سینک‌های کوچک یا تک لنگه استفاده می‌کنند نیز توجه کرده‌اند. این شیرآلاتی علاوه بر قوسی کم و ظاهری مدرن، بسیار کاربردی و پرطرفدار می‌باشند.

 

کلام پایانی

شیرآلات بهداشتی تاثیر بسیاری زیادی روی دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه شما دارند بنابراین توصیه می‌شود که حتما قبل از خرید شیرآلات سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. در پایان امیدواریم که این مقاله برای علاقه‌مندان مفید واقع شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود