آموزش تمیز کردن سنگ روشویی

تمیز کردن سنگ روشویی با لیمو و سرکه سفید

دقت داشته باشید که کاسه های روشویی به طور کلی در دو جنس سرامیکی و سنگ مصنوعی دسته بندی شده اند اما حساسیت روشویی های سرامیکی بیشتر است. موضوع مهمی که باید مدنظر قرار دهید اینکه امکان خط و خش و جرم روی روشویی های سرامیک زیاد است.

 

مرحله اول: یکی از روش های تمیز کردن سنگ روشویی، استفاده از لیمو و سرکه سفید است. این روش برای از بین بردن زردی و جرم گیری سنگ دستشویی نیز استفاده می شود. نیاز است که روی لکه های موجود در روشویی از لیمو و یا سرکه استفاده کنید. هر دو گزینه خاصیت اسیدی مناسبی دارند و برای از بردن لکه ها استفاده می شوند.

زمانی که محل لکه سرکه یا لیمو زدید باید صبر کنید که 30 دقیقه بگذرد تا اثر بخش باشد. اما موضوعی که مطرح است اینکه نباید بیش از 30 دقیقه طول بکشد چون احتمال آسیب به لعاب سرامیک بسیار زیاد است پس این نکته را به دقت بررسی کنید. پس از نیم ساعت ناحیه سرکه یا لیمو زده می بایست به واسطه پارچه نرم یا اسفنج شسته شود.

 

مرحله دوم: پس از اینکه دستمال نرم روی سنگ روشویی کشیده شد نیاز به اسفنج نرم است و باید حرکات دورانی در نظر گرفته شود. استفاده از اسفنج سفت و سخت مشکل ساز می شود و خط و خش روی کاسه ایجاد می کند.

مرحله سوم: آب کشی روشویی باید به دقت صورت بگیرد. نیاز است که آب و دستمال نرم استفاده شود و همه قسمت های روشویی پاک شود. باید دقت شود که هیچ اثری از سرکه و لیمو روی سطح باقی نمانده باشد. این کار سبب خوردگی لعاب می شود.

 

 

تمیز کردن سنگ روشویی با جوش شیرین

جوش شیرین معمولاً دومین روش برای تمیزکردن سنگ روشویی محسوب می شود. از جوش شیرین می بایست برای جرم گیری و تمیز کردن زردی سنگ دستشویی استفاده شود اما اگر به مقدار زیاد از جوش شیرین استفاده کنید احتمال اینکه سنگ روشویی خورده شود بسیار زیاد است. موضوعی که باید دقت کنید اینکه نباید روی جوش شیرین آب ریخته شود. در واقع مرطوب بودن سنگ روشویی کفایت می کند و نباید خیلی خیس باشد.

مرحله اول: زمانی که جوش شیرین روی لکه ها ریخته شد باید از اسفنج نرم و مرطوب استفاده کنید و روی جوش شیرین بکشید. این کار باعث می شود که جوش شیرین به صورت گلوله های خمیری شود و این گلوله ها همه لکه ها را از بین می برد و جرم های روی کاسه را تمیز می کند.  استفاده از اسکاچ زبر و یا سیم ظرفشویی کار را خراب می کند بهتر است یک اسفنج نرم برای این کار داشته باشید.

مرحله دوم: برای اینکه جوش شیرین را تمیز کنید نیاز به آب سرد دارید. در واقع همه لکه ها به واسطه جوش شیرین تمیز می شوند. حال می بایست خود جوش شیرین را از روی سنگ روشویی تمیز کنید. نیاز به یک دستمال نرم دارید و از آب سرد استفاده کنید تا همه بخش ها پاک شود و سپس باید از یک حوله نرم استفاده کنید و همه بخش ها را خشک کنید.

تمیز کردن سنگ روشویی با لکه های سخت

لکه های سخت معمولاً نیاز به دوبار تمیز کردن دارند. در مرحله اول می تواند از آب لیمو یا سرکه استفاده کرد تا سختی لکه ها تا حد زیادی از بین برود. در این زمینه دیده می شود که لکه نسبت به اول خود مقداری کم رنگ تر شده است. سپس نیاز به خمیر جوش شیرین است. اما موضوعی که در خصوص خمیر جوش شیرین مطرح است اینکه مدت زمان قرار دادن و نوع غلظت آن باید مشخص باشد. دقت کنید که این خمیر سبب می شود که لکه های سخت نرم شده و از بین بروند. اگر خمیر بیش از اندازه بر روی لکه ها بماند دردسرساز می شود. تمیز کردن سنگ روشویی باید به دقت صورت بگیرد.

 

نکات مهم تمیز کردن سنگ روشویی

برای تمیز کردن سنگ روشویی در صورتی که از خمیر جوش شیرین استفاده می کنید این نکته را در ذهن خود داشته باشید. اول اینکه شما این اجازه را ندارید که خمیر سنگ روشویی را روی لکه ها بگذارید و به مسافرت بروید چون در این صورت با روشویی سوراخ شده روبرو می شوید و این موضوع به روشویی شما آسیب زیادی وارد می کند. بهتر است که این موضوع را در نظر بگیرید و سعی کنید همه جوانب را بسنجید.

موضوع دیگر اینکه معمولاً سنگ روشویی به واسطه مدل و کیفیت در دسته بندی های مختلفی قرار دارد پس اگر از جنس نامرغوب استفاده شده باشد دچار سوراخی شده و مشکل ساز می شود.

 

دفعات تمیز کردن سنگ روشویی باید به کمتر از 10 روز برسد به این ترتیب لکه ها سخت نشده و مشکلساز نمی شود.

جرم های قدیمی و سختی که روی سنگ روشویی دیده می شود اغلب در طولانی مدت حاصل شده اند به این ترتیب بسیار خوب است که موقعیت دقیق لکه ها را مشخص کنید و سعی کنید همه جوانب را بررسی کنید.

 

زمانی که جرم های روی روشویی وسیع باشند نیاز است که نوع مالش اسفنج و جهت آن مشخص شود. از یاد نبرید که که روشویی ها به طور کلی از نظر کیفیت و ساخت و با هم فرق دارند پس باید در ابتدا در خرید دقت کنید به این ترتیب از جرم های ناخواسته نیز در امان خواهید بود و از خرید خود راضی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود