انواع مشکلات رایج شیرهای آب

مشکلات رایج شیرهای آب

مشکلات رایج شیرهای آب و دغدغه های آن

تقریبا می توان گفت که همه ی ما با مشکلاتی که برای شیرهای آب منازل مان به وجود می آید روبرو شده ایم! از قدیم گفته اند هر جا آب هست، آبادی هم هست و این موید موضوع اهمیت فوق العاده ویژه ی آب در زندگی بشر می باشد که زنده بودن او را تضمین می کند. در همین راستا برای استفاده از آب در زندگی بشری نیاز به شبکه ای است که آب توسط آن به محل زندگی افراد برسد. در نهایت زمانی که آب به منازل افراد رسید، توسط شیرهای آب قابل استفاده خواهند بود. با توجه به نحوه ی استفاده از آب در منازل، مشکلات رایج شیرهای آب می تواند زندگی روتین افراد را با مشکل مواجه کند.

مشکلات رایج شیرهای آب با توجه به این که از اجزای مختلفی تشکیل شده اند ممکن است گوناگون باشند. به همین منظور ممکن است به حالات مختلفی دچار اختلال شوند. البته بایستی این موضوع را در نظر گرفت که اگر از شیرهایی استفاده شود که آلیاژهای ضعیفی داشته باشند و یا اینکه مغزی آن ها بی کیفیت باشد ممکن است در بازه های کوتاه مدتی با مشکلات رایج شیرهای آب روبرو شوید.

مشکلات رایج شیرهای آب

چکه کردن

چکه کردن شیرها از جمله مشکلات رایج شیرهای آب به حساب می آید که برای بسیاری از افراد آزار دهنده به حساب می آید. به عنوان مثال زمانی که خانه در آرامش کامل به سر می برد، چکه چکه کردن شیرهای آب می تواند آرامش خانه را به هم زند و همه ی اهالی خانه را کلافه کند.

علتی که باعث می شود این مشکل برای شیرهای آب به وجود بیاید، در وهله ی اول آسیب دیدن واشر شیر می باشد. همه ی شیرهای آب در جلوی مغزی خود یک واشر دارند که در نقش نگهدارنده ی آب در هنگام بسته شدن کامل شیر عمل می کند. به مرور زمان این واشر حالت انعطاف پذیر خود را از دست داده و در مواقع بسته شدن کامل نمی تواند به صورت کامل سد آب لوله کشی شود و مقدار اندکی آب از آن عبور می کند.

نکته ی مهم در این باره چنین است که محکم بستن شیرهای آب می تواند سرعت آسیب واشر مغزی ها را افزایش دهد. عده ای از افراد عادت به این موضوع دارند که شیر آب را با نهایت قدرت خود می بندند که این کار سبب می شود فشار روی واشر افزایش یابد و به مرور زمین واشر حالت تخت پیدا کرده و نهایتا تکه ی واشر کنده شود.

همچنین عامل دیگر که در موارد حاد رخ می دهد و از جمله مشکلات رایج شیرهای آب به حساب می آید، از بین رفتن شیارهای خود مغزی است که نهایتا موجب هرز شدن شیر می شود. با توجه به املاحی که آب های لوله کشی در بیشتر مناطق دارند، بهتر است که هر چند مدت یک بار، مغزی و واشر شیرها تعویض شوند تا هم از چکه زدن آن ها جلوگیری شود و هم از هدر رفتن آب!

 

فشار آب نامناسب

بسیار پیش می آید که در مناطق مختلف فشار آب به حد کافی نیست و یا در آپارتمان ها به علت استفاده ی زیاد واحد ها به صورت همزمان، آب از فشار مطلوبی برخوردار نیست و هنگام استفاده ممکن است مشکل ساز شود. برای رفع این مشکل نیاز است تا از سری های افزاینده ی فشار آب در علمک شیر خود استفاده کنیم.

اغلب شیرهای آب در قسمت خروجی خود فیلترهایی دارند که فشار آب را متعادل کرده و شاخه های خروج آب را افزایش می دهند. در هنگام آب کشیدن ظرف ها در سینک، بحث فشار آب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شکلات رایج شیرهای آب

لکه دار شدن شیرها

از دیگر مشکلات رایج شیرهای آب می توان به لکه دار شدن بدنه ی شیرها اشاره کرد که نمای شیر را نامطلوب نشان می دهند. آب های لوله کشی به علت این که از تصفیه خانه ها خارج می شوند و به شبکه ی آب آشامیدنی وارد می شوند ممکن است مقداری کلر یا دیگر املاح را همراه خود داشته باشند که در هنگام برخورد با استیل مس، بر بدنه ی شیر رسوب کنند.

شیرهایی که از استیل های با درصد خلوص بالا تولید شده اند و از آلیاژ باکیفیتی برخوردار هستند، معمولا کمتر دچار چنین مشکلاتی می شوند. این دسته از شیرآلات با توجه به لعاب باکیفیتی که دارند، آب ریخته شده روی بدن شیر را پس می زنند و مانع از این می شوند که آب لوله کشی روی بدنه ی شیر رسوب کند.

برای جلوگیری از رسوب املاح بر روی بدنه ی شیر بهتر است هر از چند گاهی شیرها را با دستمال مرطوب شده با سرکه تمیز کنیم.

 

بسته شدن طولانی

از دیگر مشکلات رایج شیرهای آب می توان به پیچیده شدن شیر به میزان طولانی اشاره کرد که نشان از خراب بودن مغزی شیر است. البته در شیرهایی که قابلیت نیم دور بودن دارند، چنین مشکلی کمتر دیده می شود.

در نمونه های اهرمی هم مشکلاتی مشابهی وجود دارد. به عنوان در برخی موارد ممکن است با عوض کردن جهت اهرم آب سرد و گرم تغییر چندانی نداشته باشد به همین منظور نیاز است که اتصالات درونی شیر مورد بررسی قرار گیرد.

در مجموع با توجه به استفاده مکرر از شیرهای آب و املاحی که درون آب های لوله کشی وجود دارد، بهتر است در بازه های مناسب شیرهای آب سرویس شوند و از انباشت شدن املاح در شیرهای آب جلوگیری به عمل آید. هر چه رسیدگی بیشتری به اتصالات درون شیر شود، طول عمر شیر افزایش پیدا می کند.

مشکلات رایج شیرهای آب

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود