راهنمای انتخاب سنگ روشویی

سرویس بهداشتی نماد پاکی و آرامش در هر خانه ای است پس باید در انتخاب سنگ روشویی بهترین شرایط را در نظر گرفت و انتخابی درست و هوشمندانه داشت.

 

انتخاب سنگ روشویی بر اساس جنس

قصد داریم در مورد انواع سنگ روشویی صحبت کنیم و جنس های مختلف به کار رفته برای این محصول را بررسی و مقایسه کنیم.

 

  • سنگ روشویی گرانیتی

سنگ های گرانیتی ظاهر بسیار زیبایی دارند و تنوع رنگ بندی ها زیاد است. کسانی که به دنبال دکوراسیون قوی برای منزل خود هستند این سنگ ها را گزینه مناسبی می دانند. گرانیت نسبت به رطوبت و گرما بسیار مقاوم است و از نظر استحکام نیز در شرایط خوبی قرار گرفته است این محصول در برابر خط و خراش تحمل بالایی دارد.

  • سنگ رودخانه ای مخصوص روشویی

اگر به دنبال انتخاب سنگ روشویی با ظاهری جذاب و متفاوت هستید پیشنهاد ما به شما روشویی با سنگ های رودخانه ای است. این مدل از روشویی ها دست ساز هستند و با هنر دست افراد هنرمندان طراحی و اجرا می شود. این سنگ ها جلوه ای از طبیعت را به نمایش می گذارند. ظاهر بسیار زیبا و مدرنی دارد و از نظر مقاومت نیز در شرایط خوب هستند.

 

  • سنگ روشویی کوارتز

وقتی سنگ روشویی کوارتز را انتخاب کنید خیالتان برای همیشه جمع است. تنوع رنگی این مدل از سنگ ها بسیار زیاد است و مقاومت خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. معمولاً مدل های بدون بافت و یکپارچه گزینه بهتری هستند و مدل های بافت دار اغلب به مرور زمان کثیف می شوند. این مدل از سنگ ها به نسبت سنگ های گرانیتی مقاوم تر هستند.

  • روشویی با سنگ مصنوعی

سنگ های مصنوعی در ساخت بسیاری از وسایل به کار می روند و در خصوص روشویی نیز استفاده می شوند. معمولاً این مدل از روشویی ها با عنوان روشویی طرح سنگ شناخته می شوند. دوام این سنگ ها زیاد بوده و تنوع رنگی خوبی دارند. وزن این سنگ ها سبک تر است. اگر به دنبال انتخاب سنگ روشویی سبک هستید این گزینه برای شما بسیار مهم است.

 

 

 

انتخاب سنگ روشویی بر اساس نوع اجرا

در انتخاب سنگ روشویی باید به نوع اجرای آن دقت کنید. یک نوع اجرا، به صورت سنگ های ایستاده است در واقع در این سبک کاسه روشویی و پایه به هم متصل هستند و متریال بیشتری در این محصول استفاده شده است و قیمت گران تری دارد. در صورتی که به دنبال انتخاب سنگ روشویی مدرن هستید، مدل ایستاده برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

نوع دیگر به صورت سنگ روشویی چند تکه است، این مدل از سنگ ها به صورت کاسه جدا و پایه جدا هستند و از نظر قیمت نیز مناسب تر هستند. در خانه هایی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند انتخاب سنگ روشویی چند تکه بهترین گزینه است.

نوع دیگری با عنوان سنگ روشویی رومیزی وجود دارد که در سبک های چهارگوش، بیضی شکل و دایره ای طراحی شده است. این مدل از سنگ ها به شکل روکار و توکار روی کابینت استفاده می شوند.

سنگ روشویی کنج برای سرویس هایی که فضای کوچکی دارند استفاده می شود. این مدل از سنگ ها برای دکوراسیون کلاسیک و مدرن استفاده می شود.

 

انتخاب سنگ روشویی بر اساس مدل

به طور کلی در انتخاب سنگ روشویی دو دسته کابینتی و بدون کابینت پیش روی شما قرار می گیرد. در صورتی که به دنبال طرح های قدیمی باشید باید روشویی بدون کابینت را در نظر بگیرید. این مدل از روشویی برای همه ما آشنا است و از جنس چینی برای آنها استفاده شده است و معمولاً به رنگ سفید است. این مدل از روشویی ها معمولاً شامل ابعاد مختلفی هستند اما عرض 35 الی 60 سانتی متر بهترین گزینه محسوب می شود. عمق این روشویی نیز بر اساس آنچه شما تشخیص دهید قابل اجرا است. مدل های قدیمی از روشویی در سبک های با پایه و بدون پایه ارزیابی می شود.

 

مدل دوم روشویی کابینتی است. این سبک از روشویی ها جدیدتر بوده و کاربردی تر هستند. این مدل از روشویی معمولاً مدل های دیواری و پایه دار نیز تقسیم می شوند. در صورتی که فضای شما کوچک است می توانید مدل دیواری را انتخاب کنید.

 

انتخاب سنگ روشویی وال هنگ، درست یا غلط؟

سنگ روشویی وال هنگ به طور کلی به صورت توکار اجرا می شود یعنی همه لوله کشی ها به شکل توکار وجود دارد و تنها سنگ روشویی روی دیوار نصب می شود.

این مدل از سنگ ها برای هر سبک دکوراسیونی استفاده می شود اما نیاز به بازسازی فضای دستشویی است پس اگر زمان و بودجه کافی دارید به سراغ سنگ های روشویی وال هنگ بروید.

نکات مهم در انتخاب سنگ روشویی که معمولاً فراموش می شود!

اول از هر چیز به فضای سرویس بهداشتی خود دقت کنید. فضای سرویس بهداشتی باید به صورتی باشد که سنگ مورد نظر ایجاد مزاحمت در باز و بسته کردن درب نداشته باشد.

از سوی دیگر ابعاد مورد نظر را بررسی کنید. گاه یک انتخاب نامناسب فضای سرویس بهداشتی را دچار مشکل می کند.

جنسی انتخاب کنید که با فضای سرویس بهداشتی شما سازگار باشد. انتخاب برخی از جنس سنگ ها برای برخی از سرویس های بهداشتی مناسب نیست پس اینکه فکر کنید هر سنگ گرانبهایی به معنای زیباتر کردن فضای سرویس بهداشتی است اشتباه کرده اید. بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس به انتخاب سنگ روشویی بپردازید. ضد لک بودن سنگ روشویی اهمیت زیادی دارد بنابراین نباید صرفاً زیبایی سنگ ها را در نظر بگیرید و باید جنس و مدل را به یک اندازه در انتخاب خود دخالت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود