راهکارهای مراقبت و نگهداری از شیرآلات

تا چه اندازه ای به نگهداری از شیرآلات توجه دارید؟ آیا در بازه های زمانی مشخص اقدامات لازم برای جرم گیری و رسوب زدایی شیرآلات را انجام می دهید؟ آیا به اهمیت نگهداری و استفاده این نوع از محصولات در افزایش طول عمر مفید آنها آگاه هستید؟ آیا می دانید با استفاده و مراقبت از شیرآلات می توانید برای بازه ی زمانی بیشتر از کارایی آنها بهره مند شوید؟ در ادامه در نظر داریم به طور کلی اطلاعات مفیدی را رابطه با مراقبت از شیرآلات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . با ما همراه باشید.

نگهداری از شیرآلات را جدی بگیرید زیرا در این صوت می توانید از کارایی آنها به مقدار بسیار زیاد بهره مند شوید. هر گونه سهل انگاری در نگهداری و تمیز کردن آنها به صورت دوره ای می تواند کارایی آنها را از بین ببرد. در این صورت مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر به منظور خرید مجدد یا تعمیر آن ها خواهید بود. شیرآلات انتخاب شده هر چقدر هم گران قیمت و با کیفیت باشد اگر به خوبی مورد استفاده قرار نگیرد می تواند دردسرهای بسیاری به همراه داشته باشد. نگهداری و مراقبت از شیرآلات نیازمند رسیدگی است. با چند عمل ساده در طول روز ، یا هفته یا در بازه ی زمانی خاص می توانید هم طول عمر مفید آنها را افزایش دهید و هم از خرابی مکرر آنها جلوگیری کنید. شیرآلاتی که به طور مرتب تمیز نشوند، خاصیت درخشان خود را از دست می دهند.

نگهداری از شیرآلات: مراقبت روزانه

از مهمترین روش های نگهداری از شیرآلات به صورت روزانه آن است که بعد از استفاده با استفاده از آب خالی آن را تمیز کنید این امر می تواند چربی های موجود بر روی شیرآلات را به طور کامل از بین ببرد. همین اقدام جزیی می تواند به مقدار بسیار زیاد باعث افزایش طول عمر آن باشد. بعد از شستن با استفاده از حوله می توانید آن را به طور کامل خشک کنید. بسیاری از لکه ها اگر در همان لحظه که ایجاد شده اند، پاک شوند  به راحتی از بین می روند.

 

نگهداری از شیرآلات: مراقبت هفتگی

نظافت سبک به صورت هفتگی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در نگهداری از شیرآلات در نظر گرفته شود. برای پاک کردن و جرم گیری به صورت هفتگی می توانید از بسیاری از پاک کننده های خانگی و شیمیایی استفاده کنید. هر کدام از آنها کارایی متفاوتی دارند و باید متناسب با نوع لکه ها انتخاب شود. برای از بین بردن لکه های جزیی می توانید از ترکیب آب و صابون استفاده کنید ولی اگر لکه ها تشدید یافته اند در این صورت لازم است از پاک کننده های قوی برای از بین بردن آنها استفاده کنید. صابون به عنوان یکی از بی خطرترین محصولات در شستن شیرالات است. توجه کنید پاک کننده های انتخاب شده باید متناسب با نوع شیرآلات باشد در غیر این صورت می تواند آسیب جدی به آنها وارد سازد.

 

 

نگهداری از شیرآلات: مراقبت دراز مدت

جرم گیری و ایجاد رسوب بر روی شیرآلات از جمله مشکلات اجتناب ناپذیری است که به مرور زمان ایجاد می شود . در صورتی که مراقبت های روزانه و هفتگی به خوبی در اولویت قرار نگیرد  ایجاد رسوب به احتمال بیشتر رخ می دهد. از سوی دیگر برخی از خانواده ها به دلیل مشغله هایی که در طول روز دارند، زمان کافی برای رسیدی و نگهداری از شیرآلات را ندارند. پس راهکار چیست؟زمانی که میزان رسوب در شیرآلات افزایش یابد در این صورت استفاده از صابون و آب دیگر کارساز نخواهد بود . از طرفی به کار گیری برخی از پاک کننده ها به عنوان مثال وایتکس می تواند  روکش شیرآلات را از بین ببرد زیرا بیشتر روکش  به کار رفته در این محصولات نیکل می باشد که به وایتکس حساسیت نشان می دهد.

رسوب زدایی از شیرآلات

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم به منظور نگهداری از شیرآلات نیازمند استفاده از پاک کننده های مناسب هستیم. بسیاری از پاک کننده های شیمیایی اگر چه کارایی بالایی دارند ولی آسیب های جدی نیز می توانند داشته باشند. یکی از بهترین شوینده های خانگی که می تواند ار موثری در از بین بردن رسوب ها نیز داشته باشد. سرکه ی سفید است. به منظور از بین بردن آلودگی و جرم های موجود در شیرآلات می توانید مقدار مشخصی از سرکه ی سفید را با آب رقیق کنید و با استفاده از آن شیرآلات را تمیز کنید. به کار گیری پاک کننده های اسید می تواند ظاهر شیک و درخشان شیرالات را از بین ببرد. به منظور پاک کردن مطمئن استفاده از محصولات خانگی بهترین گزینه است. سرکه می تواند یک پاک کننده ی مفید برای از بین بردن رسوب های موجود در داخل و بر روی شیرآلات باشد.

علاوه بر سرکه، جوش شیرین و آب لیمو و همچنین مایع ظرف شویی نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای تمیز کردن و نگهداری از شیرآلات در نظر گرفته شود. موردی دیگری که باید یاد اور کنیم این است که میزان تشکیل رسوب در داخل شیرالات تا حدودی به میزان سختی آب منطقه ای وابسته است که شما در آن زندگی می کنید. اگر آب موجود در داخل لوله های شیر آب سختی است در این صورت باید اقدامات لازم برای جرم گیری و رسوب زدایی به طور مرتب در اولویت قرار گیرد.

 

باید و نبایدهای  در مراقبت از شیرآلات

نگهداری از شیرآلات و در اولویت قرار دادن مراحل تمیز کردن آنها به طور پیوسته می تواند کارایی این محصولات را افزایش دهد. در حال حاضر هزینه ی درخواستی برای شیرآلات به دلیل تورم موجود در کشورمان به مقدار بسیار زیاد افزایش یافته است. به همین دلیل توجه به اصول مراقبت یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش هزینه ها است. جوش شیرین، آبلیمو و سرکه  در هر خانه ای یافت می شود، فقط کافی است بازه ی زمانی خاصی برای تمیز کردن شیرآلات  در نظر بگیرید تا با نگهداری از شیرآلات بتوانید از مزایای آنها بهره مند باشید. شیرآلات مختلف با جنس و متریال گوناگون نیازمند به روش پاکسازی خاصی هستند می توانید در حین نصب و اجرای آنها ، اطلاعات بهتر و بیشتری از کارشناسان مربوط به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود