روش تمیز کردن شیرآلات با امکانات خانگی

 

معرفی روش های متفاوت تميز كردن شيرآلات

امروزه شیرالات بخش جدا ناپذیر هر منزلی اند. همچنین شیرآلات علاوه بر کاربرد آنها، در زیبایی و شیک به نظر رسیدن دکور خانه تاثیر بسزایی دارند. بنابراین مراقبت و نظافت آنها و توجه به حفظ ظاهر زیبا و درخشان شدن از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این موضوع که شیرالات بهداشتی به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند،آب موجب ایجاد لکه و رسوب روی آنها می شود. برخی اینگونه فکر می کنند که تميز كردن شيرآلات کار سخت یا غیر ممکنی است. خبر خوب این است که برخلاف تصور شما، می توان شیرآلات را با روش های گوناگون ساده و مواد خانگی برق انداخت. از آنجایی که مواد شیمیایی یا برخی شوینده های شیمیایی مانند وایتکس موجب تغییر رنگ و یا تاثیراتی از این قبیل بر روی شیرآلات میشوند، ما در این مقاله جهت تميز كردن شيرآلات مواد طبیعی قابل دسترسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

تميز كردن شيرآلات

روش های گوناگون تميز كردن شيرآلات با توجه به جنس آنها

یکی از مهم ترین نکات در حین تميز كردن شيرآلات بهداشتي، توجه به جنس آنها است. زیرا همان طور که اشاره شد ممکن است برخی مواد شوینده موجب ایجاد مشکلی در شیرآلات شود. بنابراین قبل از توضیح دادن روش ها و مواد شوینده بهتر است در ابتدا به بررسی جنس آنها و شوینده مناسب آنها بپردازیم. در این صورت به هیچ وجه آسیبی به آنها نخواهد رسید.

  • شیرآلات کروم: ماده شوینده مناسب شیرآلات کروم، سرکه است. سرکه جز مواد ضدعفونی طبیعی محسوب می شود که می توانید برای درخشان کردن این شیرالات از آن استفاده کنید.
  • شیرآلات برنجی: مانند شیرآلات کروم جهت تميز كردن شيرآلات برنجی نیز سرکه بهترین گزینه برای شما است. کافی است سرکه را روی شیر اسپری کنید تا از نتایج به دست آمده شگفت زده شوید.
  • شیرآلات مسی: مواد شوینده مناسب این نوع شیرآلات، نوشابه گازدار است. جهت تمیز کردن این نوع کافی است اجازه دهید مدتی نوشابه گازدار روی بدنه شیرآلات باقی بماند تا تاثیری روی آنها داشته باشد.
  • شیرآلات طلایی: تميز كردن شيرآلات طلايي حساس تر از سایر موارد است. زیرا باید ماده ای را جهت تمیز کردن آنها انتخاب کنید که موجب سیاه شدن آبکاری آنها نشود. بهترین ماده ای که بهتر است استفاده کنید آمونیاک است. ولی اگر شیرآلات شما چندین سال است که مورد استفاده قرار گرفته است، برای تمیز کردن به یک ماده قوی تری نیاز دارد. در چنین موقعیتی بهتر است از ترکیب سرکه، نمک و یا جوش شیرین استفاده کنید. البته اسپری های مخصوص این شیرالات نیز موجود هستند.

توجه: پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای پیشگیری از خراب شدن شیرالات خود، یک پارچه را کنار شیرآلات قرار دهید و به طور روزانه به تمیز کردن آنها اقدام کنید.

تميز كردن شيرآلات

با این مواد پاک کننده طبیعی شیرآلات منزل خود را برق بیندازید

در مطالب فوق ما به طور خلاصه به چند مورد از مواد پاک کننده اشاره کرده ایم. حال وقت آن است که با توجه به جنس شیرالات، نحوه استفاده از این مواد خانگی را یاد بگیریم. تميز كردن شيرآلات هیچ گونه نیازی به تخصص و راهکار خاصی ندارد. بلکه شما می توانید با رعایت چند نکته ساده، شیرآلات خود را برق انداخته و تمیز نگه دارید. این مواد پاک کننده طبیعی به صورت زیر اند که ما در ادامه نحوه به کار بردن هر یک را توضیح خواهیم داد.

–         جوش شیرین

–         سرکه

–         آب و صابون

جوش شیرین جهت تميز كردن شيرآلات

جوش شیرین ماده ای قابل دسترس و ساده جهت تميز كردن شيرآلات است. به کمک این ماده میتوان با کمترین هزینه و همچنین در کمترین زمان اقدام به تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات کرد. بهتر است اطلاع داشته باشید که می توانید از جوش شیرین علاوه بر شیرآلات، به تمیز کردن سینک و اجاق گاز نیز بپردازید. برای تميز كردن شيرآلات با جوش شیرین طبق توضیحات زیر عمل کنید.

1-  شما باید یک خمیر از ترکیب جوش شیرین و آب گرم تهیه کنید. اندازه های این خمیر به این گونه است. جوش شیرین را به اندازه ۱/۴ فنجان و آب گرم را به اندازه 2 قاشق غذا خوری در یک کاسه بریزید و هم بزنید. دقت داشته باشید که خمیر به دست امده زیاد آبکی یا سفت نباشد. برای به دست آوردن یک خمیر خوب می توانید دوباره به خمیر آب یا جوش شیرین اضافه کنید.

2-  این خمیر به دست آمده را برای تمیز کردن به یک پارچه، اسفنج یا یک مسواک نرم کهنه آغشته کنید و بر روی شیرآلات مدنظرتان بمالید. اجازه دهید مدت بسیار کوتاهی ماده بر روی سطوح باقی بماند. توجه داشته باشید که استفاده از وسایل سفت مانند سیم ظرفشویی امکان خراشیدن شیرآلات را دارند.

3-  در مرحله آخر باید سطوح را با آب سرد شسته و به وسیله یک پارچه به خشک کردن آنها اقدام کرد.

تميز كردن شيرآلات با جوش شیرین

تميز كردن شيرآلات به وسیله سرکه

قبل از شروع تمیزکاری شیرآلات با سرکه توصیه می شود که دستکش داشته باشید تا پوستتان حساسیت نکند. پس از آن شیرالات را از هر گونه گرد و غبار و خاک تمیز کنید. شما برای تميز كردن شيرآلات با سركه نیاز به زمان بیشتری دارید. جهت اثر کردن سرکه بر روی شیرآلات حدود 24 ساعت زمان نیاز است. به هیچ وجه در این کار عجله ای نداشته باشید تا بتوانید نتیجه ای فوق العاده داشته باشید. ولی چگونه با سرکه اقدام به پاک کردن شیرآلات کنیم؟ مراحل زیر را دنبال کنید.

– ما برای تمیز کردن نیاز به ترکیب آب و سرکه داریم. آب و سرکه را به مقدار برابر در یک ظرف شیشه ای ترکیب کنید. حدودا 30 میلی لیتر از ماده ترکیب شده برای شما کافی است.

– این مایع را به وسیله پارچه ای نرم و تمیز بر روی شیرآلات بکشید تا همه جای شیرالات آغشته به مایع شود. اجازه دهید به مدت دو سه ساعت بر روی سطوح باقی بماند. (این کار را باید تا موقعی که لکه بر روی آنها مانده است ادامه دهید.)

– پس از طی مدت تعیین شده، اقدام به خشک کردن سطوح به وسیله پارچه خشک کنید. توجه داشته باشید که این کا را با ملایمت انجام دهید تا بر روی شیرآلات خراشی نیافتد.

تميز كردن شيرآلات با سرکه

با آب و صابون شیرالات خود را تمیز کنید

از مواد بی ضرر دیگری که در هر خانه ای پیدا می شود، صابون است. به وسیله صابون و آب میتوان به راحتی اقدام به تمیز کردن و از بین بردن لکه های شیرآلات کرد. کافی است که مقداری از صابون را در آب رنده کنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. پارچه ای را آغشته به این ترکیب کنید سپس شیرآلات را با آن تمیز کنید. پس از آن با آب سرد شسته و خشک کنید.

تميز كردن شيرآلات با صابون

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود