مراحل تنظیم کردن فشار شیرهای آب

تنظیم کردن فشار شیرهای آب از مسائلی است که هر شخصی در منزل خود به آن احتیاج دارد به این ترتیب نیاز است که مراحل تنظیم فشار شیرهای آب را بررسی کنیم.

 

مراحل تنظیم کردن فشار شیرهای آب گام به گام

اول از هر چیز باید در زمان خرید به سطح فشار شیر آب اطمینان داشته باشید. به طور کلی شیرهای کم فشار بین 2/0 الی 5/0 بار عمل می کنند و این در حالی است که برخی از شیرآلات  فشار بالا را در بر می گیرند یعنی در حدود بیش از 5/0 بار. در صورتی که فشار خیلی کم باشد زمان زیادی طول می کشد تا آب از آبریز خارج شود و در صورتی که فشار خیلی زیاد باشد می بایست نیز شاهد هزینه های اضافی خواهیم بود.

 

1-    شناسایی مشکل آب: اول باید بررسی شود که آیا فشار مخلوط بیش از حد بالا یا پایین در نظر گرفته شده است یا خیر. این موضوع اهمیت زیادی دارد. در صورتی که فشار بسیار کم باشد، این موضوع دیده می شود که هوادهنده شیر مسدود شده و مشکل ساز می شود. در واقع هوادهنده ها در لیست ابزاری هستند که در انتهای سوپاپ شیر قرار دارند و سبب می شود که جریان آب ترکیب شده با هوا محدود شود.

2-    شناسایی شیر پیسوال: به طور کلی همه سینک های روشویی دارای دو شیر هستند که برای کنترل میزان آب ورودی استفاده می شوند. این شیرها معمولاً باید باز باشند تا فشار با مشکل روبرو نشود. اما آنچه که مهم است اینکه برای تنظیم فشار نباید از این شیرها استفاده کرد. این شیرها به شکلی طراحی شده اند تا جریان ورودی در خرابی لوله را کنترل نمایند. به طور کلی این بخش باید در وضعیت باز یا بسته قرار بگیرد تا اثر بخش باشد.

3-    باز کردن دهوا دهنده: در صورتی که فشار بیش از حد کم باشد، امکان مسدود شدن هوادهنده وجود دارد. بنابراین موضوعی که باید مدنظر قرار بگیرد اینکه نیاز است آن را جدا کنیم. البته این کار همیشه آسان و ساده به نظر نمی رسد. برای اینکار نیاز به یک انبردست است. می بایست هوا دهنده تحت انجامد یا پیچ و تاب قرار بگیرد. نیاز است که از یک پارچه در اطراف انبردست استفاده شود. این پارچه سبب می شود که روز فلز خراشی ایجاد نشود. پس از اینکه شیر باز شد دیده می شود که هوادهنده از تعداد بسیار زیادی سوراخ کوچک تشکیل شده و این رویکرد سبب می شود که آب از بین آنها عبور نماید. به طور کلی این سوراخ ها پس از گذشت زمان با پوسته های معدنی دچار رسوب می شود.

4-    قرار دادن هوادهنده در سرکه: برای تنظیم کردن فشار شیرهای آب نیاز است که فکری به حال هوادهنده صورت بگیرد. مثلاً هوادهنده می بایست در محلول سرکه قرار داده شود. این کار باعث می شود که هر نوع خوردگی یا رسوب از بین برود. در صورتی که باز کردن هوادهنده با انبردست دشوار بود می توانید مدتی آن را در تماس با سرکه بگذارید به این ترتیب سرکه در یک کیسه قرار می گیرد و ا کش های لاستیکی نیز استفاده می شود تا هوادهنده به شکل درست باز شود.

5-    اتصال هوادهنده به شیر: گام پنجم تنظیم کردن فشار شیرهای آب مربوط به اتصال هوادهنده به شیر است. پس از اینکه هوادهنده در سرکه خیسانده شد باید دوباره آن را در جای خود ببندید.

6-     چک کردن میزان آب خروجی: در این گام نیاز است که فشار آب مورد آزمایش قرار بگیرد. می بایست آب در وضعیت روان قرار بگیرد. روی همه هوادهنده ها علامت خروجی وجود دارد که بر اساس لیتر یا گلن نوشته شده است. در واقع این رقم نشان دهنده کارایی درست محصول است. برای تنظیم کردن فشار شیرهای آب میزان آب خروجی بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود