مراحل رفع نشتی شیرآلات حمام

حتماً برای شما هم پیش آمده که شیر حمام دچار نشتی شده و شما شیر را سفت تر می چرخانید تا جلوی نشتی را بگیرید! این کار کاملاً اشتباه است. به طور کلی برای رفع نشتی شیرآلات حمام نیاز به لوله کش دارید اما چندین ابزار ساده نیاز است تا خودتان بتوانید واشر و قطعات معیوب را جایگزین کنید.

 

 

 

 

مرحله اول رفع نشتی شیرآلات حمام

برای رفع نشتی شیرآلات حمام نیاز به رعایت یک سری موارد دارید:

1-    در ابتدا نیاز به ابزاری اعم از انبر قفلی، پیچ گوشتی، آچار فرانسه و نوار تلفن دارید و همینطور مقداری گریس نیاز است.

2-    نیاز است که فلکه اصلی آب بسته شود سعی کنید قبل از این کار با سایر ساکنین آپارتمان هماهنگی لازم را داشته باشید.

3-    باید شیر گرم و سرد باز شود و آبی که در لوله باقی مانده است به طور کلی تخلیه شود. تحمل کنید تا هرچه آب وجود دارد کاملاً تخلیه شود.

4-    از پیچ گوشتی استفاده کنید و پیچ دسته شیر را باز کنید. اینکه شیر سفت و سخت شده و باز کردن آن برای شما دشوار است اصلاً چیز عجیبی نیست به هر حال مدت زمانی طولانی گذشته است و پیچ دچار زنگ زدگی شده است. می توانید از مقداری دما یا حرارت مستقیم استفاده کنید تا شیر شل شود.

5-    درپوش پلاستیکی وجود دارد که باید به سمت چپ پیچانده شود و در این صورت قاب شیر می بایست جداسازی شود.

6-     حال نوبت به تمیز کاری قطعات داخلی است. سعی کنید نوع سر هم کردن را در ذهن خود داشته باشید و یا آن را داخل ظرفی قرار دهید و مجدداً آن را سر هم کنید در این صورت باید دقت لازم را داشته باشید و همه چیز را مورد بررسی قرار دهید.

7-    حال نوبت به باز کردن کارتریج شیر است که می بایست توسط آچار فرانسه صورت بگیرد. از یاد نبرید که برای این کار نیاز به مهارت دارید در غیر این صورت کارتریج دچار آسیب می شود.

8-    قطعه داخلی باید باز شود و برای این کار نیاز به آچار آلن دارید. این آچار سبب می شود تا بتوانید بخش های داخلی را باز کنید. پس از باز کردن باید لوله را چک کنید و می بایست دقت صورت بگیرد که مسیر آب باز شده است دقت کنید که این بخش از لوله به واسطه موقعیتی که دارد آسیب پذیر است.

مرحله دوم رفع نشتی شیرآلات حمام

حال نوبت به گام دوم  رفع نشتی شیرآلات حمام است و باید همه مسائل به دقت ارزیابی شود.

1-    نیاز است که بخش خراب و معیوب شناسایی شود و قطعات جایگزین نیز تعمیر شوند. این کار باعث شده که از نشت جلوگیری شود.

2-    باید قطعات قدیمی و از کار افتاده را دور بریزید و قطعات نو جایگزین کنید. از کیفیت قطعات نو اطمینان حاصل کنید.

3-    نیاز است که بخش های داخلی لوله جایگزین شود و برای این کار نیاز به گریس خواهد بود. گریس سبب می شود که واشر روی آن نصب شود. جنس گریس بسیار مهم است.

4-    از پیچ گوشی استفاده کنید تا واشرها بسته شود. این گام برای رفع نشتی شیرآلات حمام بسیار مهم است و باید دقت لازم در این راستا صورت بگیرد. واشرها می بایست با پیچ گوشتی بسته شده و مجدداً چک شوند.

5-    کارتریج باید در موقعیت درست خود قرار بگیرد و نیاز به مقداری گریس است تا کاملاً فیکس شود.

6-     مهره بسته بندی می بایست از وسط شیر جدا شده و به طور کلی نیاز است که واشر لاستیکی بسته بندی شده با یک پیچ گوشتی صاف، بلند شود. در این زمینه می بایست موقعیت مهره را بررسی کنید تا دچار آسیب نشود.

7-    حال می بایست رزوه های تنه گریس زده شود و در موقعیت مشخص جا زده شود.

8-    می بایست واشر بسته بندی تعویض شود و در محل تماس با مهره بسته شود.

9-    اتصالات لوله می بایست بسته شود و نیاز به پیچ و مهره سوکت حمام است که باید دقت اجرا شود.

10-   قطعات باید به طور دقیق در جای خود قرار بگیرند و همینطور نیاز است که قاب شیر جا شده شود و دسته با پیچ بسته شود.

11-   فلکه آب می بایست باز شود و بررسی صورت بگیرد که آن دچار نشتی است یا خیر.

رفع نشتی شیرآلات حمام از نوع اهرمی

برای برطرف کردن نشتی شیرآلات حمام اهرمی نیز همان روال دنبال می شود اما معمولاً باز کردن قطعات و بیرون کشیدن آن باید به دقت صورت بگیرد. در زیر شیر آلات اهرمی یک پولک قرمز یا آبی رنگ وجود دارد و برای اینکه نشتی شیرآلات حمام برطرف شود باید این پولک برداشته شود. آچار آلن کمک می کند که دسته شیر شل شود و به سمت عقب کشیده شده و بیرون آورده شود. به طور کلی یک گیره نگهدارنده کارتریج است که باید در جای خود نگه داشته شود.

از سوی دیگر نیاز است که درجه حرارت به طور دقیق مشخص شود و نیاز به تنظیم شیرهای تک اهرمی است. دقت کنید که موقعیت این شیرها باید در یک طرف قرار بگیرد. نیاز است که میزان دمای آب مورد نظر بررسی شود. در هر صورت اگر کارتریج آسیب دیده شود مشکلات زیادی فراهم می شود و نیاز به تعویض آن است. دقت کنید که جایگزین کردن کارتریج به طور کلی از نظر جنس و موقعیت باید مورد بررسی قرار بگیرد و در صورتی که مدل درستی استفاده نشده است.

تعمیر شیر اهرمی به طور کلی بر اساس سبک و اصولی که دارد ارزیابی می شود در صورتی که به مشکل برخوردید می توانید از تعمیرکاران کمک بخواهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود