مراحل نصب شیر روشویی

مراحل نصب شیر روشویی

همیشه تکنسین در دسترس نیست و بهتر است خودمان آستین بالا بزنیم و مراحل اجرا و نصب شیر روشویی را دنبال کنیم. برای کارهای فنی خودتان را وابسته به کسی نکنید.

 

مراحل اولیه نصب شیر روشویی

نصب شیر روشویی در ابتدا باید شیر اصلی آب یا فلکه آب را قطع کنید. این کار باید حتماً صورت بگیرد سپس نیاز است که درپوش های لوله کشی آب سرد و گرم باز شوند. در ای صورت جریان آب به صورت لحظه ای برقرار خواهد شد. در این روش رسوبات احتمالی موجود در لوله کشی ها تخلیه می شوند و همینطور رسوبات از بین می روند و شیرهای وارد شده نیز دیرتر درگیر رسوب می شود.

 

  • گام اول نصب شیر روشویی: در ابتدا باید شیرهای پیسوار با نوار تفلون پیچیده شده و در محل اتصال مربوطه بسته شود و در نهایت باید شیر اصلی آب باز شود. برای نصب شیر روشویی یک سری شیلنگ های آب سرد و گرم وجود دارد که بای به کمک دست و آچار محکم شوند. این شیلنگ ها زیر شیر قرار دارند. برای بستن شیلنگ ها نیازی به نوار تفلون نخواهد بود.
  • گام دوم نصب شیر روشویی: پس از بسته شده پیچ زیر بند در محل مربوطه نیاز است که اورینگ مربوط به کف شیر در جای خود قرار بگیرند. سپس نیاز است که شیلنگ ها از سوراخ نصب روشویی عبور داده شوند. زمانی که واشر و متعلقات با دست بسته شده باید مهر زیر بند نیز بسته شود. از آچار استفاده کنید تا حد ممکن متعلقات مربوطه را سفت کنید. همینطور نیاز است که قطعه پلاستیکی مثلثی نیز اجرا شود تا شیر روشویی روی سینک ثابت باقی بماند.
  • گام سوم نصب شیر روشویی: برای نصب شیر روشویی نیاز است که شیلنگ های آب و سرد و گرم متصل به شیر روی شیر پیسوار به طور محکم بسته شوند. دقت شود که شیلنگ ها نباید پیچش و تاخوردگی داشته باشند. از یاد نبرید که این شیلنگ ها به طور کلی در طولانی مدت احتمال رسوب دارند.

آزمون نشتی در نصب شیر روشویی

برای اینکه اتصالات لازم را مورد تست قرار دهید می بایست عملیات نصب را به دقت بررسی کنید. از سوی دیگر جریان آب می بایست از طریق شیرهای پیسوار برقرار شود. حال می توانید شیر مورد نظر را استفاده کنید.

به طور کلی در نصب شیر روشویی باید از یک اورینگ، دو عدد پیچ زیر بند و همینطور دو مورد واشر و زیرند با مهره مخصوص استفاده کنید. پیچ گوشتی و آچار دو ابزار مهم برای نصب شیر روشویی محسوب می شود.

 

نصب شیر روشویی اهرمی

از آنجایی که نصب شیر روشویی اهرمی کمی متفاوت از نوع قبلی است. این بخش را به توضیح نصب شیر روشویی اهرمی می پردازیم.

فرض می کنیم که شما شیرهای قدیمی را پیش از نصب خارج کرده است و حفره روشویی برای نصب آماده است. در ابتدا باید یک عدد واشر اورینگ را در روی حفره کاسه روشویی قرار دهید. این واشر برای نصب شیر استفاده می شود. گاه نیز واشر به شیر متصل است و دیگر نیازی به این کار ندارید.

حال باید شیر را بردارید و شلنگ هایی که به آن متصل هستند را از داخل اورینگ و کاسه روشویی عبور دهید. دقت کنید که شیلنگ ها باید در جای درست خود قرار بگیرد.

در گام بعدی از نصب شیر روشویی شیر باید در جای خود به درستی نصب شده باشد. می توانید با یک دست خود شیلنگ ها را محکم نگه دارید و با دست دهید بست نعلی را برداشته و از داخل شیلنگ عبور دهید و به بخش پایانی مسیر قرار دهید.

حال نوبت به برداشتن مهره نگه دارند با دست دیگر است و مهره مورد نظر باید در مسیر پیچ قرار گرفته و سفت شود.

نیاز به پیچ گوشتی دارید تا مهر مورد نظر را در جای خود سفت کنید.

حال نوبت به مهره شیلنگ می رسد که باید به جریان آب گرم و سرد وصل شود. برای سفت کردن مهره ها نیاز به آچار دارید.

پس از اطمینان از سفت شدن مهره ها می توانید شیرهای پیسوار را باز کنید و جریان آن را مورد بررسی قرار دهید. برای تست بهتر شیر را در جهت گرم و سرد بچرخانید و اگر باز و بسته شدن به درستی صورت گرفت یعنی نصب شیر روشویی با دقت کامل صورت گرفته است و موفق شده اید!

 

نکات مهم در نصب شیر روشویی

مراحل نصب شیر روشویی باید به صورت پشت سر هم طی شود و برهم زدن روال نصب سبب می شود که در نهایت نتیجه درستی حاصل نشود. از سوی دیگر برای نصب قطعات مختلف نیاز است که هر بخش را مورد بررسی قرار دهید. اگر یک بخش دچار مشکل باشد بخش های بعدی هم به درستی پیش نمی رود پس دقت کنید که همه مهره ها سفت شده باشند.

بهتر است در نصب شیر روشویی دو موضوع مهم را رعایت کنید. اول اینکه این شیرها بر اساس مدل بندی های مختلف دستگاه اجرا می شوند و برخی از مدل ها ویژگی های خاص خود را دارند. پس نباید روال نصب را بهم بزنید.

در صورتی که در سفت کردن مهره ها دچار مشکل هستید از فردی بخواهید به شما کمک کند در این صورت می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. از یاد نبرید که سفت کردن مهره ها بر اساس مدل های مختلف شیر کمی با هم فرق دارد و شاید نیاز به چندین سایز آچار داشته باشید. سعی کنید در انتخاب سایز مورد نظر دقت داشته باشید. هر آنچه در نصب شیر روشویی نیاز است را پیش از شروع کار فراهم سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود