میزان تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی

میزان تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی

بررسی تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی جزو لاینفک هر فضای ساختمانی به حساب می آید. البته ساختمان هایی که تردد انسان در آن دخیل می باشد. از آن جایی که صنعت مد به سمتی حرکت می کند که علاوه بر کاربری آسان و کاربردی، زیبایی را هم به محیط می آورد، استفاده از وسایل و اکسسوری های منحصر به فرد در فضاها از جمله موارد اساسی به حساب می آید. روشویی از جمله وسایلی است که حضور آن در سرویس بهداشتی امری ضروری است. تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی به گونه است که می تواند فضای سرویس بهداشتی را کاملا متفاوت از آن چه که هست نشان دهد.

امروزه لوازم و تجهیزات بسیاری زیادی برای سرویس های بهداشتی تولید شده اند که هر کدام از آن ها زیبایی و کارآیی خاص خود را دارد؛ اما در این بین ابتدا سنگ توالت یا توالت فرنگی و سپس روشویی مهمترین جایگاه در سرویس بهداشتی را دارند. با توجه به جایگاهی که گفته شد می توان به تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی پی برد.

نکته ی مهم در این باره این است که روشویی با توالت مکمل می شود و از آن جایی که سنگ دستشویی ها و توالت فرنگی ها چندان تنوع خاصی ندارند، انتخاب یک روشویی صحیح و به جا می تواند جلوه ی منحصر به فردی را در سرویس بهداشتی به وجود آورد. از تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی می توان به تبعیت سبک و ریتم در فضا اشاره کرد.

 

تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی

نکات مهم در انتخاب روشویی

همه ی ما می دانیم که سرویس بهداشتی از جمله مکان هایی است که اگر نظافت آن رعایت نشود و آلودگی های این محیط کنترل نشود، در کوتاه مدت ممکن است فضا متعفن شده و تبعاتی را برای ما به دنبال داشته باشد. در همین راستا بایستی این فضا را همواره شکیل دیزاین کرد تا حس نامطبوعی متوجه افراد نشود.

در سرویس بهداشتی، به علت اینکه اجابت مزاج افراد صورت می گیرد، اغلب افراد حس خوبی به این مکان ندارند. به همین منظور بایستی این فضا به گونه ای چیدمان و دیزاین شود که تا حد زیادی از این حس بد در افراد جلوگیری به عمل آید.

یکی از مواردی که به خوبی می تواند از احساس بد نسبت به این محیط جلوگیری کند، انتخاب ست آینه و روشویی به همراه متعلقات آن است که فضا را لوکس و مجلل می کند. برای این که تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی را مشاهده کنیم نیاز است تا یک سری از نکات در در این مورد رعایت کنیم.

ابتدا بایستی توجه داشته باشیم که سبک روشویی با دیگر وسایل سرویس بهداشتی در یک راستا باشد. به عنوان مثال اگر توالت فرنگی و کمدهای موجود در فضا دارای سبک مدرن هستند، بایستی سبک روشویی هم به حالت مدرن باشد. در چنین مواقعی اگر از روشویی کلاسیک استفاده شود، فضا دچار بی هویتی شده و چشم ها نسبت به محیط بی اهمیت می شوند.

مورد دوم اینکه حتما به نوع متریال ها دقت کنیم. برخی از روشویی ها به جنس سنگ هستند، برخی از آن ها به جنس پلاستیک و برخی دیگر هم از کوارتز. اخیرا روشویی هایی به بازار آمده اند به جنس چینی که هنرمندان این حوزه با نقاشی های جذاب بر روی این چینی ها سبب شده اند که فضای سرویس بهداشتی رنگ و لعاب زیبایی به خود بگیرد. توجه داشته باشید که جنس روشویی در تبعیت با ریتم کلی سرویس بهداشتی باشد.

تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی

همواره به شکل هندسی روشویی خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر توالت فرنگی شما شبیه به یک مکعب است و گوشه های آن نسبتا تیز است، بایستی از روشویی استفاده کنید که به شکل مستطیل یا مربع باشد. یا اینکه اگر توالت فرنگی شما بیشتر شبیه به یک بیضی است، باید روشویی دایره ای یا بیضی شکلی انتخاب کنید که شبیه توالت فرنگی شما باشد. شباهت کانسپت این دو مورد، در توجه چشمان افراد بسیار قابل توجه است.

نکته ی دیگر این که سعی کنید همواره روشویی خود را به صورت ست تهیه کنید. اخیرا تولید کنندگان روشویی ها را به همراه کابین زیرین و ست آینه و وسایل بهداشتی به فروش می رسانند. مجموعه ی لوازم سبب می شود تا محیط به شکل منظم و منسجمی به چشم بیاید.

تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی زمانی به چشم می آید که فضا از هرگونه شلوغی و تجمع افراطی عاری باشد. هنگامی که یک سرویس بهداشتی پر شده باشد از انواع و اقسام وسایل بهداشتی و زینتی مثل گلدان و… دیگر حضور روشویی نمای چندانی نخواهد داشت. پس بایستی توجه داشته باشید که روشویی در سرویس بهداشتی، در مرکز ثقل قرار گیرد.

اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک و محدود است، بهتر است از روشویی هایی استفاده کنید که بدون پایه هستند. این روشویی ها با دیوار پیچ شده و با فاصله از زمین قرار می گیرند. این دسته از محصولات سبب می شوند که روشویی موجب کوچک نشان دادن فضا نشود.

در مجموع تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی کاملا محسوس و قابل لمس می باشد. استفاده از توالت و روشویی یک تعامل همگانی است. اگر این دو مورد به خوبی با یکدیگر مکمل نشوند، قطعا فضا کسالت آور به نظر خواهد رسید. همواره بایستی توجه داشته باشید که روشویی ها در فضای استاندارد خود حضور داشته باشند. زیرا در بسیاری از موارد بدون در نظر گرفتن استانداردهای مرجع معماری نویفرت، نسبت به نصب روشویی ها اقدام می شود که قطعا در استفاده از آن مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

تاثیر روشویی در زیبایی سرویس بهداشتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود