نحوه تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک

مراحل تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک

برای تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک نیاز است گام های زیر طی شود:

1-    در ابتدا باید محیط را پاک و ضدعفونی نمایید. در واقع اگر قرار است که شیلنگ شیرآلات زیر ظرفشویی تعویض و یا تعم

 

یر شود می بایست همه چیز را از زیر سینک خارج سازید. حال نیاز به یک حوله قدیمی دارید که برای محافظت از نشت آب صور

 

ت می گیرد. این حوله احتمال آسیب دیدن و پاره شدن دارد پس از چیزی استفاده کنید که اگر نیاز به دور انداختن بود، ناراحت نشوید.

2-    آب را قطع کنید. دقت کنید که پیش از هر تعمیر یا تعویضی نیاز است که آب قطع شود. در واقع تعویض یا تعمیر شیلنگ زمانی صورت می گیرد که جریان آن قطع باشد. بهتر است که آب از شیر فلکه بسته شده است. در صورتی که شیرهای پیسوار دیواری دارید، آن هم باید بسته شود.

3-    حال باید بررسی کنید تا لوله های اضافی نیز بسته شود. گاه لوله های اضافی پس از برداشته شدن شیلنگ دچار نشتی آب به سایر بخش ها می شوند. بهتر است که آب داخل شیلنگ ها در داخل یک ظرف تخلیه شود.

4-    حال در مرحله چهارم تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک نیاز است که شیلنگ تامین از منبع آب جداسازی شود. شیلنگ سبب اتصال شیر به منبع اصلی آب می شود. در این راستا دیده می شود که شیلنگ پلاستیکی پیچ خورده است و یا یک لوله فلزی جامد در آن استفاده شده است. شیلنگ های جداگانه برای گرم و سرد شدن وجود دارد. به طور کلی نیاز است که یکی از آنها جایگزین شوند. زمانی که شیلنگ قطع شد، آبی که در لوله باقی مانده است می بایست خارج شود. گذاشتن یک ظرف زیر آب باعث می شود که آب به اطراف آن ریزش نداشته باشد.

5-    برای اینکه شیلنگ به درستی جداسازی شود نیاز به آچار فرانسه یا آچار معمولی دارید. می بایست چرخش به سمت چپ صورت بگیرد. در صورتی این اطمینان وجود ندارد که کدام شیلنگ می بایست به سمت چپ یا به راست چرخانده شود این نکته در ذهن شما وجود داشته باشد که آب گرم معمولاً در سمت چپ و آب سرد در سمت راست وجود دارد.

6-     شیلنگ تامین می بایست از منبع آب به شیر دنبال شود. مهره شیلنگ می بایست با آچار باز شود و شل شدگی از بین برود. سپس می بایست آن را با دست باز کرد و شیلنگ قدیمی باید برداشته شود.

7-    حال نیاز به یک شیلنگ حدید است که باید با شیلنگ قبلی از نظر اندازه مشابه باشد. قطر و اتصالات باید بررسی شوند.

8-    لوله ها می بایست با دستمال خشک شوند و برای شیر پیسوار نیاز به نوار تفلون است. این نوار باعث می شود آب هدر نرود.

9-    مهره می بایست با آچار به پیسوار متصل شود. شیلنگ نیز می بایست از بالا به مهره وصل شود.

10-     شیلنگ ظرفشویی و گوشی شاوری دو قطعه مهم هستند که می بایست در دسترس قرار بگیرند.

11-     سر دیگر شیلنگ باید از شیر رد شود و در نهایت انتهای شیر نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.

12-     نیاز به یک وزنه برای نگه داشتن گوشی شاوری بوده و می بایست در وسط شیلنگ بسته شود و گوشی در وضعیت فیکس قرار بگیرد

.

13-    انتهای شیلنگ به شاوری متصل شده است و باید به محل درست دستگاه متصل شود.

14-    نیاز است که مهره ها و شیلنگ ها چک شوند و نشتی هر نقطه ارزیابی شود. با دست تست کنید که نشتی وجود نداشته

باشد.

شیر شاوری چیست؟

در تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک بارها در خصوص شیر شاوری صحبت شد چه خوب است اطلاعات درستی در خصوص این شیرها داشته باشیم.

 

شیر شاوری به شیرهای شلنگ دار متحرک گفته می شود که نسبتاً جدید هستند. این شیرها مکانیزم خاص خود را دارند. یک بخش از شیر شاوری به صورت متحرک طراحی شده است و از سوی دیگر بخش دیگر شیلنگ به صورت بلند بوده و از جای خود خارج شده است. شیلنگ های شاوری پس از پایان کار به واسطه وزنه شاوری وارد جای خود می شوند. وزنه های شاوری در انتهای دیگر شیلنگ شاوری در زیر سینک قابل رویت هستند.

طول شیلنگ های شاوری معمولاً 92 سانتیمتر هستند و قابلیت چرخش 360 درجه نیز برای آنها دیده می شود به طوری که می تواند بخش های مختلف سینک را پوشش دهد. قیمت این شیرها به نسبت مدل های معمولی گرانتر است.

این مدل از شیرها در تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک بسیار کاربردی تر هستند و فضای کمتری اشغال می کنند و متحرک بوده و قابلیت چرخش دارند.

کلام آخر

روش های تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک متفاوت است گاه نیاز به تغییراتی در برخی از بخش ها بوده و گاه می بایست قطعه ای مورد بررسی قرار بگیرد در هر صورت می بایست دقت کنید که کدام بخش را مورد تعمیر قرار می دهید. ابزارهایی که برای تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک نیاز است بسیار مهم خواهد بود. برخی از قطعات بدون ابزار مورد نظر تعمیر نشده و دچار مشکل می شود.

شیرآلات متحرک برای بانوان در منزل بسیار پر کاربرد هستند اما معمولاً به دلیل تحرک زیاد احتمال فرسودگی و تحلیل آن وجود دارد و باید به تعمیر شلنگ شیرآلات متحرک در زمان درست آن دقت کرد تا نیاز به هزینه های اضافی نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود