هنگام خرید شیرآلات به چه نکاتی توجه کنیم؟

شاید فکر کنید خرید شیرآلات آسان است اما اگر اهل فن نباشید نه تنها آسان نیست بلکه احتمال دارد خرید اشتباهی کنید! این روزها که گرانی بخشی از زندگی ما شده است اگر خرید هوشمندانه نباشد، آسیب می رساند.

 

 

نکات خرید شیرآلات از نظر نوع نصب

یکی از مواردی که در خرید شیرآلات باید به دقت باید بررسی شود این است که آیا شیرآلات مناسب برای منزل ما دیواری است یا به صورت ایستاده؟ خیلی مهم است که تعداد سوراخ نصب را مورد توجه قرار دهید.

در واقع شما باید بررسی کنید که دوست دارید شیرآلات شما روی سینک نصب شود یا روی دیوار؟ این روزها در کمتر آشپزخانه ای صحبت از شیرآلات دیواری است در واقع مدلهای ایستاده هم نصب آسان تری دارند و هم قوی تر هستند.

اگر قصد تعویض شیرآلات خود را دارید باید بر اساس تعداد سوراخ های موجود در محل نصب تصمیم بگیرید. در واقع باید به به تعداد سوراخ های محل نصب دقت شود و اگر نیاز به زیادن کردن سوراخ باشد این شرایط فراهم است یا نه!

اگر قصد خرید شیرآلات تک دستگیره ای دارید تنها یک سوراخ کفایت می کند اما برای دو دستگیره ای ها باید دو الی سه سوراخ را مدنظر قرار دهید.

شیرآلات تک دستگیره

 

 

 

نکات خرید شیرآلات از نظر ارتفاع شیر

موضوعی که در راستای خرید شیرآلات به آن بر می خوریم ارتفاع شیر است. وقتی صحبت از ارتفاع شیر است دقیقاً از کجا تا کجا مدنظر است؟ در بین اصول خرید شیرآلات، یکی از بخش های مهم ارتفاع شیر است. در واقع ارتفاع شیر دو تعریف دارد. در تعریف اول فاصله بین پایه تا بلندترین نقطه شیر در نظر گرفته می شود و در تعریف دوم فاصله پایه یا دهانه شیر ارزیابی می شود. منظور از دهانه شیر محل خروج آب است. در صورتی که شیرها قوس بلند داشته باشند فاصله پایه تا بلندترین نقطه ای که برای شیر در نظر گرفته می شود 12 اینچ است. اما فاصله پایه تا دهانه شیر در نهایت 8 اینچ است. بنابراین پیش از قطعی شدن خرید باید مشخصات محصولات را مدنظر قرار دهید و فاصله ها را مورد ارزیابی قرار دهید.

در خصوص ارتفاع شیر آلات، دقت ویژه ای به قوس شیر داشته باشید. برخی از شیرآلات قوس بلند یا گردن غازی هستند این مدل از شیرآلات فضای بیشتری در شست و شو دارند و برای ظروفی که عریض و طویل هستند گزینه خوبی محسوب می شود. دقت شود که دهانه این مدل از شیر ها بالاتر هستند و امکان پاشش آب به بیرون و اطراف وجود دارد. دقت شود که سینک هایی که کم عمق هستند باید از شیرآلات با قوس کمتر استفاده کنند.

شیرآلات از نظر ارتفاع

 

 

 

نکات خرید شیرآلات از نظر تعداد دستگیره

سوالی که مطرح است اینکه شیرآلات تک دستگیره ای خریداری کنیم یا دو دستگیره ای! برخی از مدل ها شلنگ دار هستند و برخی چشمی دار، کدام یک برای منزل مهم مناسب تر هستند؟

در صورتی که اقدام به خرید شیرآلات تک دستگیره ای کنید این امکان به شما داده می شود تا شدت جریان آب و دمای آب را به صورت یک دستی تنظیم کنید. معمولاً شیرآلاتی که این مدلی هستند برای روی سینک هایی که فضای کمتری دارند گزینه خوب و جمع و جوری است.

سطح تنظیم شدت جریان و دمای آب برای شیرآلات دو دستگیره ای به نسبت تک دستگیره ای بسیار دقیق تر است. برای شیرآلات دو دستگیره ای پل دار، دو سوراخ بسیار کفایت می کند اما برای مدل های دیگر باید سه سوراخ برای نصب وجود داشته باشد.

یک مدل دیگر وجود دارد که در واقع شیلنگ دار است که النه به صورت توکار اجرا می شود و  شیلنگ به سادگی از شیر بیرون کشیده می شود به نقاط مختلف دسترسی دارد و در کنار شیر اصلی نصب می شود و موقعیت اجرای بسیار خوبی دارد.

 

خصوص خرید شیرآلات لمسی دقت داشته باشید که این مدل از محصول با لمس آرام انگشت و دست یا حتی مچ فعال می شوند. برخی مدل ها چشمی دار هستند و نیاز به لمس نیز ندارند و حرکت دست سبب می شود که شیر باز و بسته شود.

 

 

 

نکات خرید شیرآلات از نظر نوع پوشش

بررسی پوشش در خرید شیرآلات بسیار مهم است. مثلاً برخی خرید شیرآلات استیل را با سایر جنس ها ترجیح می دهند و برخی سایر پوشش ها مناسب می دانند.

استیل برای آشپزخانه های مدرن و صنعتی کاملاً مناسب و درخور است. یک جنس با عنوان نیکل براق وجود دارد که جنس بسیار بادوامی دارد و سطح تمیز کردن آن نیز آسان است. این مدل در سبک های وسیعی طراحی می شود در واقع مدل نیکل براق شامل سنتی و مدرن و تلفیقی است.

مدل دیگری وجود دارد که مشهور به نیکل متالیک است. این گزینه بسیار بادوام طراحی شده است و همیشه شیک است.

کروم از دسته جنس های خاص و جلوه دار است اما موضوعی که برای این جنس مطرح است اینکه لکه آب و اثر انگشت روی آن بیشتر نمایان است.

برخی از افراد علاقه به خرید شیرآلات مشکی مات دارند. این رنگ رایج نیست و به نسبت نیز از نظر هزینه بالا است. این مدل اثر انگشت و لکه های آب را نشان نمی دهد و بیشتر با سبک های مدرن و صنعتی سازگار است.

سفید و طلایی از دیگر سبک های مربوط به شیرآلات هستند که برای آشپزخانه های مدرن استفاده می شود و بسیار لاکچری هستند.

 

شیرآلات از نظر پوشش

 

 

 

نکته آخر برای خرید شیرآلات

در راستای خرید محصولات مربوط به منزل یک پیشنهاد که به شما می شود شیر قابلمه پر کن است که بهتر است اطلاعات خوبی در مورد آن داشته باشید. شیرهای قابلمه پر کن دیواری هستند و معمولاً روی دیوار پشت اجاق گاز قرار می گیرد و سبب می شود که برای پر کردن قابلمه نیاز به جابجایی آن نداشته باشید. نصب این شیرها کمی هزینه تر است.

در راستای خرید شیرآلات به دریچه فشاری، دریچه توپی، دریچه کارتریجی، دیسک سرامیکی و … نیز دقت داشته باشید و گزینه ای انتخاب کنید که با سلیقه و امکانات آشپزخانه شما سازگار باشد در غیر این صورت دچار مشکل و هزینه های اضافی خواهید شد و احتمال بروز آسیب به فضای داخلی ساختمان نیز وجود دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان درنا، خیابان گلستان،کوی 2/2،پلاک 1508.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۰۲۱۳۶۴۲۶۵۸۹/ ۰۲۱۳۶۴۲۶۵۹۰/ ۰۹۱۲۸۲۳۶۲۳۷

سبد خرید
سایدبار
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

ورود